1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Det är dags för DSMC's första officiella byggtävling! [EVENT]

Discussion in 'Städer/Projekt - Skapa din egen tråd!' started by goagossen, Sep 23, 2018.

1. goagossen

goagossen Administrator
    Staff Member

Nämen hallå där, alla DSMC:are!

Jag är ganska säker på att många precis som jag har lite idé/motivationstorka på nya projekt i Minecraft just nu och det är ju lite synd. Därför anser jag att det kanske är dags för ett litet event i form av en byggtävling! Reglerna kommer att vara simpla:

Man får 2 veckor på sig att samla material och bygga. Efter att två veckor har gått ska nämligen exakt 5 screenshots ligga som svar på den här tråden med en liten presentation och ditt username. För att det ska vara rättvist kommer vi också säga att man inte får lov att använda några modifikationer som stärker utseendet. Detta innefattar också texturepacks. De screenshots ni tar måste alltså vara i vanilla-texturer.

Givetvis kommer det också att finnas ett tema. Denna gång kommer temat att vara en vattenkvarn.

[​IMG] (En sådan här alltså)

För att sammanfatta:
    Tema: Vattenkvarn

Regler och direktiv:
    • 5 screenshots ska publiceras i den här tråden med en kort beskrivning och presentation.
    • Inga utseendestärkande modifikationer eller texturepacks får användas. Det bästa är om man helt enkelt använder en helt omodifierad klient redan i launchern.
    • Projektet måste stå någonstans på DSMC-kartan och får alltså inte byggas i singleplayer eller på en annan server.
    • Projektet ska ha färdigställts inom två veckor och ska därmed ha publicerats i denna tråd innan Söndagen 7/10 kl. 23:59 för att vara med i tävlingen.
    • Vi kommer att kora vinnaren via ett röstsystem som kommer påbörjas och vara under ett par dagar efter att alla projekt lämnats in. Det är bara tillåtet att rösta en gång och endast om man är en whitelistad medlem på DSMC.
    Om ni har några frågor är det bara att ställa dem men redogör tydligt vad som är bidrag till tävlingen och vad som är annat. Tack för att ni läst, och lycka till i tävlingen som börjaaaaaaaar... NU!

#1 goagossen, Sep 23, 2018
    Last edited: Sep 23, 2018
  2. Cutcore1

Cutcore1 Member

Ooo awesome! Har redan idéer ang materialval. Hihi.

MineMytaw and goagossen like this.
  3. Biscuit_Creature

Biscuit_Creature New Member

Hej!
    Underbar tävling, kände att jag behövde inspirationen... Här kommer mitt bidrag!

Bagarens Fiskestuga
    Gillar du att äta gott? Vill du bo inom räckhåll för allt du kan tänka dig, men inte bo mitt i smeten? Då är det här huset för dig!
    I Bagarens fiskestuga fångar maten bokstavligt talat sig själv. En strategiskt placerad spis, gör att den även lagar sig själv. Dessutom maler mjölet sig självt, bara med hjälp av vattenfallet från klippan bakom. Ett par block bort, hittar du även en av serverns mysigaste byar, med allt vete du någonsin kan tänkas behöva till din kvarn, helt gratis! ( om du planterar tillbaka, det vill säga) Bagarens fiskestuga är ett stort och rymligt hus, som du ändå inte drunknar i, med utmärkt utsikt, och närhet till en netherportal och därmed resten av servern. Njut!
    2018-10-07_14.26.10.png 2018-10-07_14.35.27.png 2018-10-07_14.36.20.png 2018-10-07_14.37.39.png 2018-10-03_18.52.01.png

(Hunden som förekommer på vissa bilder ingår ej.)

Madwill, MineMytaw and goagossen like this.
  4. felixen10

felixen10 New Member

huset som bara byggdes för att, denna tävling gav mig inspiration till att bygga igen. Glömde att den skulle in nu så med dåliga screenshots och ingen baktanke så har har jag gjort ett gammaldags hus men ett lite för stort hjul XD

Attached Files:

goagossen likes this.
  5. Cutcore1

Cutcore1 Member

med endast 4g från telen så fick jag hoppa över denna tävling. byggt lite men hann inte klart. håller på att byta ISP så har inte fått igång ännu. fint jobbat ni som deltagit!

6. goagossen

goagossen Administrator
    Staff Member

Det var inte så många som bidrog med sina byggen i slutändan men vi har fortfarande två bidrag! Om det är någon som vill ansluta har ni fram tills Onsdag på er! Efter det kommer vi att börja rösta. Jag kommer att lägga upp nya inlägg på den här tråden med alternativ och det alternativ ni lägger en gillning på kommer att räknas som er röst. Bygg på!

MineMytaw likes this.
  7. Madwill

Madwill Member

Då jag har en så tråkig vatten kvarn, inget fancy alls, speciellt utan texture pack, så Skippar jag denna. Men nästa bygg tävling är jag med absolut

8. goagossen

goagossen Administrator
    Staff Member

Tjena! Jag ber om ursäkt för att det inte skett någon form av omröstning än. Det har kommit en del i vägen och det blev svårt att styra upp det hela. För den här gången kör vi på att de två som deltog båda vinner. Pris kommer att bestå av en Mending-bok från mitt lager! De kan hämtas upp av mig vid ett passande tillfälle.

Bra jobbat ni som deltog!

Share This Page