1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Vägarbete pågår

Discussion in 'Mysforumet' started by MaskinJunior, Dec 28, 2018.

1. MaskinJunior

MaskinJunior Member

Hej
    Jag brukar ofta gå vilse, så jag tog något av ett initiativ att bygga lite vägar på servern. Vägarna består huvudsakligen av cobblestone slabs nedsänkta i omgivande gräsvärld. Men med en utjämning så att vägbanan aldrig stiger mer än ett halvt block åt gången.
    Vägen ska vara tre block bred vilken gör den enkel att rida på. För att göra den snygg har jag försökt undvika alltför raka dragningar utan följer istället naturliga kurvor i naturen.
    Jag har inte mätt avståndet till befintliga byggen vägen passerar, Så säg till om vägen har blivit för närgången så hjälper jag till med att flytta på den.

Mvh MaskinJunior

Attached Files:

2. MineMytaw

MineMytaw Administrator
    Staff Member

3. MaskinJunior

MaskinJunior Member

Underförstått är att man mer än gärna får ansluta sig till det ramväxande vägnätet. Det gör att det blir väldigt mycket enklare att hita fram med hästar. Varefter hoppas jag även att det ska växa fram vägmärken som vidare gör att det blir lättare att hitta så att man kan spela tillsammans och inte bara sitta i varsit hörn på servern.

andysando likes this.
  4. MineMytaw

MineMytaw Administrator
    Staff Member

Absolut!

Som ni vet så är det också fritt fram att koppla in sig i netherhubben om det är lite längre sträckor det handlar om.

Share This Page

• Vad är DSMC?

DSMC är en nystartad survival-server som riktar in sig på Minecraft-spelare. DSMC riktar främst in sig som en survival-byggserver, givetvis är kartan optimerad för äventyrarna också. Vi har flera projekt på gång, som stora städer och välorganiserade nether-transportvägar.
  • Användbara länkar

Öppna annars snabb menyn

• Hjälp DSMC att växa

Att driva ett community innebär både tid och pengar. Med hjälp av några extra slantar kan vi investera i bättre hårdvara samt marknadsföring för att locka nya spelare. Att spela hos oss kommer alltid vara gratis.

Skänk en slant till DSMC